Rap diskussion

Notorious B.I.G & Tupac Shakur! ♥ They are the only and the realest legends and it allways gonna be so!| R.I.P | They both had a good and mad flow and also they have written insane lyrics!





Jesper Nyqvist Lund gillar detta.
  • Melvin Granell B.I.G va NIIICE! 2pac skrev ju samma låt om och om igen på nya beats som dessutom var värdelösa haha.. jag kan inte fatta hur folk kan tycka han va bra. han va fan sämst på att skriva!
    för 4 timmar sedan · ·
  • Kaj Allerhed Okej alla har olika åsikter & gillar olika saker inom musiken ;) ! Jag tycker om tupac för hans fina låtar & berörande texter med skön röst, men visst du kanske inte tycker om hans skrivande. Beatsen var keffa ibland för både tupac & biggie men jag bryr mig inte för huvudsaken är att dom brann för något ordentligt & fortsatte in i det sista & dom gjorde många underverk! :)
    för 4 timmar sedan · · 1 personLaddar ... ·
  • Kaj Allerhed ‎2 pac var ett motherfucking geni den mannen var galen framför micken & satt mycket i studion, skrev också mycket som hela världens befolkning nästan lyssnade till & tyckte om & många runt om i ghetton kände igen sig i hans tankar & åsikter! Jag tycker mest om TUPAC SHAKUR, men ändå kommer jag för alltid älska bådas musik & tankesätt.
    för 3 timmar sedan · · 1 personLaddar ... ·
  • Kaj Allerhed ‎||Only god can judge me|| THUG LIFE...
    för 3 timmar sedan · ·
  • Tom Söderlund mycket kloka ord av dej kaja
    för 3 timmar sedan · · 1 personLaddar ... ·
  • Kaj Allerhed
    Skriv inte massa bullshit här nere tack skriv bara om bra saker om dom inget dåligt ! Alla tycker olikaaaaaaaaaaa jag står för att jag avgudar Tupacs musiiiiiiik & ni andra får tycka att han var en fitta men han kommer alltid förbli äkta in...om hiphop. Jag har läst en jävla massa om honom & lyssnat på honom fett länge & kommit fram till att ingen klår honom & hans smarta lyrik förråd samt flow & budskap! Samma sak gäller svenska rap artister, somliga diggar Petter mest eller Kartellen medans jag & andra är helt förgiftade av Ken Ring... PALLAR inte med jidder i det här inläggetVisa mer
    för 2 timmar sedan · ·
  • Kaj Allerhed
    Jag själv anser att man får tycka vad fan man vill om vem som helst liksom ditt eget liv & mitt eget liv & ingen bestämmer över ens egen vilja! TUPAaaaaaaaaaaaaac, är inte själva gudfadern men sväääär att han fick rap skiten att bli till nå...got tyngre & mera älskvärt än förut!
    He was the greatest and the wildest outside and in the studio´s jag har inget emot honom alls. Faktiskt så tycker jag inte något dåligt om NOTORIOUS heller, men han nådde inte riktigt upp framgångsgraden som SHAKUR gjorde & han var inte lika genialisk & uttalande som biggie..
    Visa mer
    för ungefär en timme sedan · ·
  • Melvin Granell
    Herregud tog du bort inläggen som jag skrev bara för att ja inte håller med dig?! kalla en diskutiuon ang tupac för jidder?! du kanske har läst mkt om tupac, men ja va tonåring då han dog, ja har mer koll på hur det var än du, jag var där. ...det var inte meningen att göra dig sur eller nåt, varför får man bara snacka om dom positiva sakerna? man måste ju se åt båda hållen.. du e bara sur för att folk höll med mig och inte dig o blev sur, ja har inte vart irriterad eller arg i inläggen. ja skrev sanning och om du inte kan hantera den så, väx upp. det var inget illa menat emot dig eller din smak, men om du skriver va du tycker får du tåla att höra vad andra tycker. jag förväntar mig en ursäkt för ditt frispel för detta va bara respektlöst.

    FAKTA är att tupac blev "äkta hiphop" många år efter han hade dött. deal with it.
    Visa mer
    för ungefär en timme sedan · ·
  • Kaj Allerhed JA OKEJ TACK FÖR DIN KOMMENTAR MANNEN :) Hoppas du inte blev sur för att jag raderade din kommentar, jag vet att du lägger ner mycket tid när du skriver nu men jag vill inte ha någon jävla diskussion liknande politik snack här om rappen. Melvin jag uppskattar din kommentar men tyckte det verkade som att du hackade på Tupac & mina synpunkter & positiva vibbar om honom... :)
    för ungefär en timme sedan · ·
  • Melvin Granell
    men asså inget illa menat emot dig, ja hackar absolut inte på dig, jag ville ge dig en inblick i hur man såg på honom innan han dog. de e bara se filmen notorious, som 2pac e med i (asså en skådis spelar honom), det är inte en slump att han... är 100% idiot i den filmen, för det är så han var. ja tänker inte försöka övertyga dig, men man ska inte måla upp en våldtäktsmisstänkt, mordmisstängt, tugnt kriminell snubbe som en hjälte, för det var han inte. det är det jag menade, du kan ta bort inlägget igen efter att du läst det eftersom att du inte vill att de ska stå sånt om honom.. ja säger inte att du gör fel i att tycka hans musik e bra, smaken e som baken, ja ville bara upplysa dig om hur man såg på honom innan man glömde bort all negativitet kring honom.. Visa mer
    för ungefär en timme sedan · ·
  • Kaj Allerhed
    Okej men skit samma liksom bror om han var kriminell, mördare, knarkare & massa annat för det är ju upp till var & en & musiken fick ju honom att släppa taget om skiten, dessutom så har jag sett den där filmen som du snackar om och ja den är bra och ja han beteer sig som en idiot där vilket kan betyda att han också var en sån person i verkligheten när han levde. Men så vitt jag vet så har han kommit långt innan han dog och efter han dog & hans musik var glamorös & inspirerande & väldigt genomtänkt. Fast så som du sagt så ska man inte hurra för honom i ren allmänhet men musiken tycker jag & många andra att han gjorde fett bra karriär med! At the streets he was a bad boy and he lived up for fuck the world, men inom musiken i mickbåset & med pennan fick han ut mycket tankar, känslor & en enorm förståelse för många människor som levt eller lever samma dåliga rutiner som honom & som bodde eller bor i samma omständigheter som honom. Thats my opinion and i respect your point! :)



Lägg gärna en kommentar ni också! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0