Nu är det slut på all skit!

Jag har bestämmt mig för att sluta med allting som inte är bra för mig & andra i min omkrets samt annat folk som jag ej känner. Den här dagen har jag fattat att snart väntar fängelse annars om jag fortsätter vill säga & där vill inte jag placeras dessutom leder bara kriminaliteten till dåliga påföljder så som böter, dåligt rykte, vänner & släktmedlemmar som förlorar lojaliteten för mig & självkänslan inom mig bygger bara större & större murar så att jag aldrig tillslut kommer att må bra! Ärligt jag ska vända blad och starta om helt på nytt visst jag kommer fortfarande bara vara en värsting i mångas ögon men än sen? Huvudsaken jag tänker positivt kring mitt liv och går en helt annan väg som naturligtvis också skapar respekt från min familj, & dom få polarna jag har kvar. Jag satt och snackade på frivården idag om mitt liv & hur alkoholen/drogerna har påverkat mig tex & vart jag kan hamna nu på grund av gamla & nya gärningar. Äntligen ska jag fan ta tag i den dåliga atmosfären som har förstört för mig & nära & kära, hädan efter blir det att endast satsa på MUSIKEN & försöka vara en sån bra förebild för barnen/ungdomarna som möjligt! Mitt nya jag är pågång jag vill verkligen ha en framtid som fungerar & vill inte att människor som ser mig ska hata mig & tycka att jag är någon galning som inte passar in i samhället, det kan hända att jag känt mig häftig när folk sagt brottsling, knarkare eller gangster. Självklart är det inte nice & det har jag lärt mig nu efterhand förmodligen på grund av att smärtan blivit värre & att straffen & åtgärderna kommit in mer och mer i denna livsbilden.
Jag ska faktiskt bevisa att jag fan inte behöver någon fängelse cell eller ungdomsanstalt men däremot ska jag träffa mer personer att prata med som kan ge mig lösningar på vissa problem & som kanske förstår mig ganska bra jag är så glad att jag har en del resurser som kan hjälpa mig att fortsätta vara ren & förhoppningsvis också bli en ännu snällare samt smartare man än vad jag någonsin varit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0